17 Şubat 2013 Pazar

800 - Mercan Dede


Ask geldi, damarlardaki kanim gibi oldu
varlik bosalip, her tarafim dost eliyle doldu
zapteyledi bütün ecza-i vücudumu.
kaldi kâvi bir nami bana, baki hep

su koskoca alemde yalniz bir kulum
ask olmasa hiçbir ise gelmezdi gün isigi

ask geldi, damarlardaki kanim gibi oldu
varlik bosalip, her tarafim dost eliyle doldu
zapteyledi bütün ecza-i vücudumu.
kaldi kâvi bir nami bana, baki hep

ya sana varmak ya bana varman
ya bana gitmeden yanima kalman
yasini tutmasam, yasina varsam
karanlik dogmadan, isiga kalsam
hayal hiç ölçülmez, ne boyu ne de eni
kaya kömürü gönül, yakar hep, koru benim
hayata seninle dayanirim her nefes diken
diken ne derttir gülüm, canin sag olsun da senin
askin yok nispeti, bir anda baglanir kismetin
her dügüm çözülür, çek hasreti
havadaki kasvet birazcik benden
karadaki ben degil, havadaki bazen
uçan bir kus, bazen kaybolan bir kumum
koskoca alemde yalniz bir kulum
kolkola gezmek her can ile suç mu
tamam o zaman, benim bu alemde en suçlu

baktim göge masmavi, bastigim yer hâki
gördügüm diyar çok, görmedigimse gani gani
nefes alip veren bu can da çaresiz kalinca
özlemim büyük, yolum uzun, ben de bir karinca
yanan gönül akan suda, o yolun en sonunda
dostum bende solur, eger dostum benle kalirsa
dostun senle yasar, dostun eger senle ölürse
bir çiçek olup açar belki tekrardan dogunca
her açan senin gülün, hergünse benim günüm
gözyasi insan külüyse, her yakan insan sözü
kivilcim sözün özüyse, ayrilik yakar gözü
tek gören gönül gözüyse, kelamim gönül sözüm
yalnizliktan galip çikmaktir irfan hiç olmadan
irfan çiktigin her seferden dönmek hasret ekmeden
ektiysen de ders almaktir hasret filizlenmeden
ekmediysen gönül almaktir seferin bitmeden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder